vrijdag 9 december 2011

Onderzoek naar single vrouwen: doe mee!

Ik heb geen idee of single vrouwen mijn blog lezen. En, zo ja, hoeveel dat er zijn. Zijn single vrouwen eigenlijk überhaupt geïnteresseerd in de woningmarkt? Er zijn heel veel dingen die ik niet weet van single vrouwen. Tijd voor een onderzoek!

Slimme meisjes
Even vooraf: 'de' single vrouw bestaat niet. Dat realiseer ik me terdege. Toch kun je wel wat dingen zeggen over single vrouwen als groep. Bijvoorbeeld dat er steeds méér van komen. In de Randstad wordt zelfs gesproken van een 'overschot aan jonge vrouwen'. CBS-demograaf Jan Latten is op dit gebied 'de' deskundige bij uitstek (die bestaat dus wel). Hij heeft in Nederland het verband aangetoond tussen:
We willen meer weten
Maar buiten het feit dat er veel van zijn, dat zij slim zijn, en alleen wonen, weten wij niet zoveel van single vrouwen. Daar komt nu verandering in! Samen met vrouwenblad Viva houdt Vereniging Eigen Huis een enquête onder single vrouwen. Wat zijn hun woonwensen? Kunnen ze die realiseren? Zo nee, waarom niet? Tegen welke obstakels lopen zij aan? Willen zij een huis huren of liever kopen? Hoe staan zij tegenover klussen in huis? En tegenover de financiële rompslomp?

Vul de enquête in!
Ben jij een single vrouw tussen de 18 en 98, vul dan onze enquête in! We brengen je dan ook op de hoogte van de uitkomsten! Ben je geen single vrouw? Stuur deze link dan door aan alle single vrouwen die je kent. Doe het voor het goede doel. Je helpt er de wetenschap mee. En meer kennis leidt op den duur vast ook tot beter beleid.

3 opmerkingen:

  1. Ik , als domme man, vind deze enquete discriminerend.
    Bovendien is al bekend dat bij de aanschaf van een woning de vrouw de broek aan heeft.
    Daarom heb ik , nu als single, een forse schuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @14:18

    Je moet als man wel de broek aanhouden, anders word je niet alleen de slaaf van de bank maar ook van je hormonen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker, zeker. Amsterdam zit vol single vrouwen, en ik date ze graag. Maar als ze mijn huis zien, zie ik de belangstelling extra toenemen. Daar trap ik natuurlijk niet in haha. Gelukkig is er volop aanbod. Het lijkt de huizenmarkt wel.

    BeantwoordenVerwijderen